piatok 26. júla 2013

DIY: Perfektná potlač (tričko,látka papier, čokoľvek)! Tajomstvo sieťotlače pomaly odhalené

Začiatkom leta sa mi podarilo dostať na workshop sieťotlače. V škole sa na našom oddelení tento druh grafiky nerobieva, takže som mala konečne možnosť zistiť ako to celé funguje! Pár potrebných vecí sa bude trošku náročnejšie zháňať ale niektoré sa dajú všeliako podomácky ponahrádzať. Definitívne to musím začať praktikovať aj doma.

Tu je celkom pekne popísané ako to celé funguje. Skvelo sa tak tlačí na tričká, aj vo väčšom počte kusov je váš návrh stále presne rovnaký. Princíp je v tom že návrh prenesiete na sito, cez ktoré ako cez šablónu potom iba obrázok pretláčate, pretláčate, pretláčate, pretláčate a pretláčate koľkokrát si len zmyslíte.
Našla som pekné videjko v ktorom chlapec dokazuje že sa to dá aj vo veľmi provizórnych podmienkach. Asi ho rodičia vyhnali z bytu do tohoto "ateliéru" lebo robil z tými farbami bordel :)




A takto sme sieťotlačovali my na workshope. Ten bol iba maličkou súčasťou jednej veľkej akcie, nikto mu nevenoval moc pozornosti, takže asi preto bol v noci potme. V ľavo na prvej fotke môžte vidieť moju platonickú lásku akcie alá inštruktor workshopu niekde z Viedenskej vysokej školy výtvarných umení :)



A nakoniec môj výsledok. Cheshire Cat z Alice! Úspešne nominované na moje nové najobľúbenejšie tričko do práce a najslušnejšie pyžamo. 





1 komentár:

  1. Tak to je moc krásné, vážně se ti to povedlo. Určitě bych si to chtěla taky někdy zkusit, site používám jednodušší verzi bez chemikálií ale s tímhle se to nedá srovnat O.o

    OdpovedaťOdstrániť